Bimer ve CİMER aynı mı?
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Beyaz Masa ile başlayan bu süreç, 2006 yılında “BİMER” (Başbakanlık İletişim Merkezi) ve ardından “CİMER” (Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi) hizmetleriyle devam etti.
CİMER ne ile ilgilenir?
CİMER, Cumhurbaşkanlığının doğrudan merkezde olduğu bir sistem çerçevesinde vatandaşların kamu yönetimiyle ilgili şikâyetlerini sonlandıran, istek ve önerilerini toplayan ve çözüme ortak eden, böylece kamu yönetiminin eylem ve işlemleri üzerindeki demokratik denetim mekanizmalarını güçlendiren bir araçtır.
CİMER İletişim Başkanlığı nedir?
CİMER (Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi), vatandaşların talep, bildirim ve şikâyetlerini doğrudan Cumhurbaşkanlığına iletmelerine olanak sağlayan, 2015 yılında kurulan bir web servisidir.
Cumhurbaşkanı ile nasıl iletişime geçebilirim?
CİMER – T.C. Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi. Acil tıbbi yardım ve acil raporlar için lütfen 112’yi arayın.
CİMER hangi şikayetlere bakar?
Millet ile devlet arasında güçlü bir iletişim köprüsü oluşturma amacıyla kurulan Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), vatandaşlarımızın dilekçe ve bilgi edinme hakkı başta olmak üzere, devlet politikalarıyla ilgili her konuda görüşlerini ifade edebilecekleri kapsamlı bir hizmet sunuyor.
Bimer hangi konularda hizmet verir?
Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun, Kamu Görevlileri Etik Kurulu ve insan hakları ihlallerine ilişkin başvurular BİMER’e yapılabilir. Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamındaki tüm bilgiler BİMER aracılığıyla talep edilebilir.
CİMER şikayet ettikten sonra ne olur?
Başvuruda şikâyet edilen kişi veya makam, daha üst bir makam veya kurumun denetim makamı tarafından incelenecek ve bu makam başvuruya cevap verecektir. Şikâyet edilen kişi veya idari makamın başvuruya cevap vermesi mümkün değildir.
Cimer’e ne tür şikayetler yapılır?
CİMER, yaygın olarak Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi olarak bilinir, vatandaşların kamusal şikayetlerini, önerilerini, bilgilerini ve taleplerini iletebilecekleri bir iletişim platformudur. 2015 yılında kurulan CİMER, bireylerin sorunlarını doğrudan Cumhurbaşkanlığına iletmelerine olanak tanıyan resmi bir sistem olarak hizmet vermektedir.
Hakkımdaki CİMER şikayetini nasıl öğrenebilirim?
BAŞVURUMUN DURUMU HAKKINDA NASIL BİLGİ ALABİLİRİM? Başvurunuzu .tr veya e-Devlet üzerinden Başvuru Talebi ekranından takip edebilirsiniz. Ayrıca CİMER Çağrı Merkezi’ni (0312 590 20 00 / 0) arayarak başvurunuzun durumunu öğrenebilirsiniz.
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı nereye bağlıdır?
Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı veya İletişim Müdürlüğü, Cumhurbaşkanlığı’na bağlı devletin her türlü iletişim, basın, yayın ve bilgi alışverişi faaliyetlerini denetleyen ve yöneten kurumdur. 24 Temmuz 2018’de Basın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü’nün yerine kurulmuştur.
CİMER ceza verir mi?
Danıştay’ın BİMER veya CİMER’e başvuran memurlara disiplin cezası verilemeyeceğine ilişkin kararı Bilgi edinme başvurularında herkese yönelik, memur olsun veya olmasın, bir başvuru süreci düzenlendiği için, üst göreve başvuran memura, görevini zayıflattığı gerekçesiyle ceza verilemez.
İletişim hangi bakanlığa bağlıdır?
Kurumun bağlı olduğu bakanlık Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’dır. 5018 sayılı Kanun’da düzenleyici ve denetleyici makamlardan biri olan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, 5809 sayılı elektronik haberleşme alanında denetim, düzenleme, koordinasyon ve kontrol hizmetleri sunmaktadır.
Cumhurbaşkanına direk nasıl ulaşırım?
İLETİŞİM adresi. : T.R. Cumhurbaşkanlığı Külliyesi 06560 Beştepe, Ankara – Türkiye.: 0312 525 43 90 / 403 53 75.: .tr.
Cumhurbaşkanı iletişim danışmanı kim?
Fahrettin Altun, 25 Temmuz 2018 tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı görevine atandı.
Alo 150 nedir, ne için kullanılır?
Başvurular ALO 150 aranarak yapılabilecek. Bugünkü Resmi Gazete’de yayımlanan yönetmelikle, CİMER’de başvuruların değerlendirildiği ve sadece yetkili kurum ve kuruluşlar ile personelinin erişim hakkına sahip olduğu sistem “CİMER Kapısı” olarak tanımlanmış olup, ALO 150 telefonla başvuruların alındığı hat olarak belirlenmiştir.
Bimer hangi şikayetlere bakar?
BİMER, Başbakanlık İletişim Merkezi tarafından oluşturulan, vatandaşların kanun kapsamındaki her türlü talep, şikâyet ve bildirimlerini iletmek için dilekçe hakkını kullanabilecekleri bir halkla ilişkiler uygulamasıdır.
Bimer nedir ne işe yarar?
BİMER (Başbakanlık İletişim Merkezi), vatandaşların talep, ihbar ve şikâyetlerini doğrudan Başbakanlığa iletmelerini sağlamak amacıyla 20 Kasım 2006 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan bir web servisidir.
Cimere şikayet edince ne olur?
Başvuruda şikâyet edilen kişi veya makam, daha üst bir makam veya kurumun denetim makamı tarafından incelenecek ve bu makam başvuruya cevap verecektir. Şikâyet edilen kişi veya idari makamın başvuruya cevap vermesi mümkün değildir.
Bimer ne zaman kapandı?
Vatandaşlarımızın daha önce Bimer sistemi üzerinden yapmış oldukları başvurular, 10 Temmuz 2018 tarihinde yeni hükümet sisteminin kurulmasıyla birlikte CİMER sistemine aktarılmıştır.